en
Taal switcher Taal switcher
Menu

Awards

Hoera! Emma genomineerd

Voor de jaarlijkse ontwerpwedstrijd van BNO Packaging Talent Award, is het onze stagiair Emma Spanjers gelukt om een heuse nominatie binnen te slepen. We zijn supertrots! Emma, student Food Innovation op de HAS met afstudeerrichting Packaging, werd met nog maar drie weken ervaring bij Brum flink in het diepe gegooid met deze designwedstrijd. We kunnen wel zeggen dat met verve heeft gedaan. We vroegen haar er meer over.

Wat was de opdracht?

Voor de jaarlijkse ontwerpwedstrijd van BNO Packaging Talent Award, is het onze stagiair Emma Spanjers gelukt om een heuse nominatie binnen te slepen. We zijn supertrots! Emma, student Food Innovation op de HAS met afstudeerrichting Packaging, werd met nog maar drie weken ervaring bij Brum flink in het diepe gegooid met deze designwedstrijd. We kunnen wel zeggen dat met verve heeft gedaan. We vroegen haar er meer over.

Hoe ben je begonnen?

Ik ben wel gewend om een briefing te interpreteren, maar de grote tijdsdruk deed wel dingen met me. Eerst dacht ik: dit is onmogelijk, help, wie heeft er inspiratie?!?! Maar dit veranderde al snel, want daar kom je niet verder mee. Eigenlijk was het heel leerzaam om het creatieve proces in zo’n korte tijd te doorlopen.

Humor was het sleutelwoord voor jou. Vanwaar die keuze?

Ik kan sowieso nooit zo goed tegen mensen die zichzelf te serieus nemen. Grappig genoeg hielp de grote tijdsdruk juist hierin. Vanuit mijn opleiding ben ik gewend gedegen onderzoek te doen en daar was te weinig tijd voor. Dus dan maar de lol ervan inzien en lekker losgaan!

En hoe pak je dat dan aan?

Ik moest snel stappen maken, maar ben natuurlijk wel gestructureerd te werk gegaan. Als eerste ben ik me gaan verdiepen in de doelgroep. De tussendoortjes zijn om je even van je kleine hongerkick af te halen – aan het eind van de middag, bij het huiswerk maken of studeren. Het is volgens mij dus niet echt een product dat door veertigers gebruikt wordt.

OK, jongeren dus, en toen?

Daarna ben ik naar het product gaan kijken. Wat zit erin en hoe wordt het gebruikt? De gemeenschappelijk factor was dat er water aan toegevoegd moet worden, en dat je daarna moet roeren. Zo kwam ik op de woordspeling Stir it up. Perfect voor de doelgroep, want die wil de wereld toch een beetje wakker schudden (kijk maar naar de klimaatspijbelaars). Daarom is het hele ontwerp ook een beetje rebels. Mooi was nog dat de uitdrukking ‘stirring the pot’ een beetje onrust stoken betekent. Dat paste precies!

En het merk?

Ja, dat was de derde factor! Ik vond het leuk om het nostalgische karakter van het merk te benadrukken, maar dan wel om het op een hippe manier te vernieuwen. Na wat deskresearch vond ik een foto van De Heer Jules Maggi – de man waar alles bij Maggi mee is begonnen. Omdat ik op de lijn van studeren zat, kwam ik al snel op het droedelen. En dat paste dan ook weer mooi bij het tegendraadse van het ontwerp.

En het resultaat?

Het is natuurlijk heel bijzonder om genomineerd te zijn! En ik vind het zelf wel tof geworden. Dat komt ook omdat ik zelf zoveel energie heb gekregen van het project. Snel beslissen en werken met humor: heerlijk! Ik ben wel benieuwd wat het gaat worden bij de uitreiking; het is een vrij uitgesproken design dus het kan alle kanten op. Maar goed, de uitslag neem ik dan ook maar niet al te serieus ;-) Ik vond het in ieder geval erg leuk om mee te doen.

Go for it! Pijl

Get in touch

Is your brand ready for an impactful product restyling? Or would you prefer to simply discuss your ideas with us? Pieter and Tessa would love to help! Feel free to contact us.