Menu

Case

Euroma kruiden

Expertises

Packaging restyle

Tags

houdbaar A-merk

Hier komt content

Dit laatste wordt in het geval van kruiden en specerijen wel heel letterlijk. De verpakkingen zijn klein en de inhoud moet voor herkenbaarheid goed zichtbaar blijven. Als de doelstelling is om brand awareness te vergroten, en dat was de uitdaging bij Euroma, is dat dus een heel genuanceerd spel. Onze designers moesten scherp zijn!

Samenhang

Samenhang in designs en andere uitingen is belangrijk wanneer je wil groeien in merkbekendheid. Daarom zijn de productlijnen goed op elkaar afgestemd. Hoewel de 3D verpakkingen sterk van elkaar verschillen (glas, keramiek en blik in verschillende maten en vormen) en is het steeds heel duidelijk dat je met een Euroma product van doen hebt.

Mag het logo wat groter?

Door gelaagdheid in het design komt het logo los van de achtergrond en valt je oog er meteen op. Het ook relatief groot. Dat is niet altijd de beste oplossing (en soms de nachtmerrie van designers, als de gevreesde vraag komt…) maar in dit geval klopte het om ervoor te gaan. Het schap wordt namelijk gedomineerd door Private Label en het onderscheid moest, op een kleine oppervlakte, gemaakt worden met een kwalitatief A-merk.

Kwaliteit & beleving

Onderscheid maken doe je natuurlijk ook door beleving. En die is wel te vinden in de exotische wereld van kruiden! Zeker bij het kwalitatieve Euroma: zij werken met 100% pure en hoogwaardige producten, zonder zout of andere toevoegingen. Door een bijzonder innovatief proces blijven smaak, textuur en aroma’s behouden. De samenwerking met 3-sterrenkok Jonnie Boer van Librije ondersteunt de positionering.

The devil is in the details

De kwaliteitsbeleving is terug te vinden in subtiele toepassingen van design. Een prachtig afgestemd kleurpalet, verfijnde illustraties, een lettertype met karakter, een fijn achtergrondstructuurtje, een klein kartelrandje: minuscule elementen die samen een grote impact hebben. Zo zet je ze liever op het aanrecht dan in je keukenkastje en wordt verzamelen bijna een must.

Impact op het schap

Dat effect was zichtbaar op het schap. Er was grotere herkenbaarheid, mooie blokvorming, duidelijke navigatie én meer beleving op het schap. Wow! Het resulteerde in een mooie omzetstijging voor de hele categorie en een bredere uitrol van het merk. Kijk, zo doen we dat nou graag: verschil maken op de vierkante millimeter.

I'd go for it! Pijl

Get in touch

Is your brand ready for an impactful product restyling? Or would you prefer to simply discuss your ideas with us? Pieter and Tessa would love to help! Feel free to contact us.

Meer cases