Menu

Case

Kruidvat Choquise

For the love of chocolate

Expertises

Packaging Brand identity

Tags

houdbaar suikerwerk private brand

Het leukste packaging design bureau om mee samen te werken. Een club van 20 vakidioten en liefhebbers, maar we zijn vooral makers!

Kruidvat Choquise

Het leukste packaging design bureau om mee samen te werken. We zijn een club van 20 vakidioten en liefhebbers, maar we zijn vooral makers! Door verpakkingen te ontwerpen waar je verliefd op wordt. Die de juiste boodschap in een fractie van een seconde overbrengen. Daardoor verkopen onze verpakkingen beter.

Dit is een kop

Dat zowel de lijn binnen de retail als die van de foodservice aan een nieuw jasje toe was, maakt dit project extra speciaal. De oude lijnen hadden een aantal gedeelde en herkenbare elementen, maar stonden aardig op eigen benen. Beide takken opereren in een andere markt. Niet alleen de etiketten zijn anders, maar ook de verpakkingen, de afnemers én de teams achter de producten. Dat maakt het samenvoegen van de lijnen niet vanzelfsprekend. In eerste instantie liep voor iedere lijn een eigen designtraject. De eerste schetsen van de foodservice en vroege ontwerpen voor de retail laten zien dat, behalve het logo, iedere lijn zijn eigen richting had.

Een nieuw merk

Kruidvat introduceerde met Choquise een nieuw merk en liet exclusief repen ontwikkelen. Dat gaf de ruimte om echt iets bijzonders neer te zetten en veel vertrouwen te winnen bij de consument. Toen onze designers de exotische smaken proefden, ervoeren zij allerlei verschillende emoties. Wat een smaakexplosie! Het concept is daardoor uitgesproken geworden en (uiteraard) uniek in de categorie. Wij kozen voor beleving rondom de oorsprong van cacao.

Botanisch en grafisch

Om die exotische herkomst en de verfijnde smaak van Choquise eer aan te doen, haalden we onze inspiratie uit eeuwenoude botanische tekeningen en tropische dessins. Om het design helemaal naar nu te halen, brachten we die samen met robuuste grafische patronen. Wat een mooi spanningsveld! De designs doen bijna modisch aan. Als haute couture die de culinaire beleving van de chocolade naar een hoger niveau tilt. Pure poëzie!

Kortom

Het eigen merk met een onderscheidend design triggert op het schap al de emoties en creëert een hele nieuwe look. Kruidvat laat met deze verpakking zien dat het een eigen koers vaart en drukt echt een stempel voor duurzame groei in de wondere wereld van chocolade.

I'd go for it! Pijl

Get in touch

Is your brand ready for an impactful product restyling? Or would you prefer to simply discuss your ideas with us? Pieter and Tessa would love to help! Feel free to contact us.

Meer cases