Menu

Case

Stegeman Vollof

Ouderwets vernieuwend

Een moderne draai aan ouderwets lekkere vleeswaren

Weleens groente voorgeschoteld aan een echte vleeseter? Ga er maar aan staan. Stegeman ging de uitdaging niet uit de weg en introduceerde vleeswaren die voor 30% uit groenten bestaan. Wij maakten het opvallende commodity design.

Groente in het vleeswarenschap? Doe ff normaal!

In het door Private Label gedomineerde schap zoekt de traditionele vleeseter naar smaakvol vlees. Zo simpel is het. Dus dan verwijs je maar beter naar het bekende! Stegeman Vollof is met groenten verrijkt, wat besparing oplevert voor het milieu en beter is voor je gezondheid. Maar daar moet je het in het design dus níet over hebben.

Positieve communicatie

Met een sterk staaltje omdenken hebben we ingezet op positieve communicatie. Niet ‘minder vet’, maar ‘verrijkt met groenten’. En niet ‘Light’ maar juist ‘Vollof’. De herkenbare verpakking spreekt vleeswarenliefhebber aan en geeft de innovatie van de toevoeging van groenten op een aantrekkelijke manier weer.

Uitproberen

Het belangrijkste is namelijk dat het gewoon lekker is (nóg lekkerder eigenlijk, maar dat gelooft natuurlijk niemand). Dat weet je alleen als je het een keer uitprobeert – al is het maar om je kinderen wat extra groenten te geven. Daarom hebben we het design heel toegankelijk gemaakt: lekker Hollands en lekker kneuterig.

Tegeltjeswijsheid

Geen gezondheidsclaims dus, maar een heel vertrouwde verpakking met een moderne verwijzing naar Oud Hollandsche tegeltjes. Zeg maar: wijsheid op de muur, wijsheid in de maag. Het vrolijke groene groentepatroon valt direct op in het schap, contrasteert mooi met de vleeswaren en geeft subtiel de innovatie van verrijking met groenten aan.

Blijf bij je leest

Soms moet juist niet te ver weg van conventies. Deze traditionele vleeswarenverpakking in een modern groen jasje is zowel herkenbaar als onderscheidend, maar roept bovenal: dit is gewoon lekker. En voor je het weet heb je groenten verkocht aan een echte carnivoor.

I'd go for it! Pijl

Get in touch

Is your brand ready for an impactful product restyling? Or would you prefer to simply discuss your ideas with us? Pieter and Tessa would love to help! Feel free to contact us.

Meer cases