Menu

Case

Vlammetjes® en KaasTengels®

Vlammen in het foodservice kanaal

Vlammetjes®: wie kent ze niet! Deze pittige hapjes zijn zowel thuis als in de horeca een bekend fenomeen. Een belangrijke reden om in alle kanalen aan het merk te bouwen.

Topking

Al sinds 1981 worden er bij Topking vele heet gekruide vleesloempiaatjes gemaakt. Elk Vlammetje® wordt met zorg behandeld. Topking heeft kwaliteit hoog in het vaandel staan. Het van oorsprong authentiek Indische concept was vanaf het begin een groot succes en dat is nu nog onverminderd. Het assortiment werd al snel uitgebreid met verschillende varianten (rund, kip en vega) en met nieuwe snacks, zoals bijvoorbeeld knapperige kaasTengels®.

Beleving in foodservice

Het foodservicekanaal wordt ook al jaren door Topking bediend. Nu bleef de verpakking nog een beetje achter op de eigenzinnige en vrolijke beleving zoals we dat van Topking gewend waren. Aan ons de schone taak! Want door je verpakking aantrekkelijk te maken, bouw je ook in B2B aan je merkbeleving, herkenbaarheid en merkvoorkeur.

Smakelijk!

Het product is de held van de verpakking en op smakelijke wijze zijn er ingrediënten aan de fotografie toegevoegd. Het cartooneske karakter van het Vlammetjes logo is doorgevoerd naar andere vrolijke grafische elementen. Op subtiele wijze is op de achtergrond een vaandel van kwaliteit geïntegreerd in het design. Zo ontstaat een duidelijk merkbeeld én een gezellige, smakelijke associatie.

Old Amsterdam

Voor een speciale uitvoering van KaasTengels® is de samenwerking opgezocht met Old Amsterdam. Deze heerlijke en kwalitatieve gerijpte kaas geniet grote bekendheid in binnen- en buitenland. Om de twee merken op de juiste manier bij elkaar te brengen op één verpakking, was nog een hele uitdaging. Uiteindelijk is het een mooi huwelijk geworden tussen de Topking uitstraling en de Amsterdamse skyline en het kenmerkende zwart met goud van Old Amsterdam.

Future proof

De designs zijn nu aantrekkelijker voor de hippere horeca, zonder de huidige gebruikers te verliezen. Sterker nog, die maak je er ook blijer mee. Want hoe fijn is het om écht iets lekkers aan je klanten te serveren? Zo is Topking weer future-proof in het foodservicekanaal, en zijn wij als consument weer verzekerd van vele bourgondische snackmomenten. Proost!

I'd go for it! Pijl

Get in touch

Is your brand ready for an impactful product restyling? Or would you prefer to simply discuss your ideas with us? Pieter and Tessa would love to help! Feel free to contact us.

Meer cases