Case

Euroma kruiden en specerijen

Te mooi voor in de la

Expertises

Packaging restyle

Tags

houdbaar A-merk

Verpakkingsdesign is een gedetailleerde tak van sport. Op een kleine ruimte moet de juiste boodschap binnen no-time overgebracht worden, tussen alle andere producten die aandacht van de shopper vragen. Dat vraagt om een combinatie van sterke concepten en millimeterwerk.

Dit laatste wordt in het geval van kruiden en specerijen wel heel letterlijk. De verpakkingen zijn klein en er is weinig ruimte om een concept uit te beelden. Als de doelstelling is om brand awareness te vergroten, en dat was de uitdaging bij Euroma, is dat dus een heel genuanceerd spel. Onze designers moesten scherp zijn!

Samenhang

Samenhang in designs en andere uitingen is belangrijk wanneer je wilt groeien in merkbekendheid. Daarom zijn de productlijnen goed op elkaar afgestemd. Ondanks dat de verpakkingsmaterialen sterk van elkaar verschillen (glas, keramiek en blik in verschillende maten en vormen) is het wel heel duidelijk dat je met een Euroma product van doen hebt.

Mag het logo wat groter?

Door gelaagdheid in het design komt het logo los van de achtergrond en je oog valt er meteen op. Het is relatief groot en dat is niet altijd de beste oplossing, maar in dit geval klopte het om ervoor te gaan. Het A-merk moet geladen worden en vanaf een grotere afstand goed zichtbaar zijn. Zo draagt het bij aan de uniforme uitstraling van de verschillende producten.

Kwaliteit & beleving

Onderscheid maken doe je natuurlijk ook door beleving. En die is wel te vinden in de exotische wereld van kruiden! Zeker bij het kwalitatieve Euroma: zij werken met 100% pure en hoogwaardige producten, zonder zout of andere toevoegingen. Door een bijzonder innovatief conserveringsproces blijven smaak, textuur, kleur en geur behouden. De samenwerking met 3-sterrenchef Jonnie Boer van De Librije ondersteunt de positionering.

The devil is in the details

De kwaliteitsbeleving is terug te vinden in subtiele toepassingen van design. Een prachtig afgestemd kleurpalet, verfijnde illustraties, een lettertype met karakter, een fijn achtergrondstructuurtje, een klein kartelrandje: minuscule elementen die samen een grote impact hebben. Zo zet je ze liever op het aanrecht dan in je keukenkastje en wordt verzamelen bijna een must.

Impact op het schap

Dat effect was zichtbaar op het schap. Er was grotere herkenbaarheid, mooie blokvorming, duidelijke navigatie én meer beleving op het schap. Wow! Het resulteerde in een mooie omzetstijging voor de hele categorie en een bredere uitrol van het merk. Kijk, zo doen we dat nou graag: verschil maken op de vierkante millimeter.

Ik zou het doen! Pijl

Neem contact op

Is jouw merk ook toe aan een impactvolle product restyling? Of wil je gewoon even sparren? Pieter en Tessa helpen je graag! Neem gerust even contact op.

Meer cases