Case

Choquise van Kruidvat

For the love of chocolate

Expertises

Packaging Brand identity

Tags

houdbaar suikerwerk Private brand

De wereld van chocola is flink veranderd de afgelopen jaren. Kruidvat is er van oudsher groot in. De uitdaging was om weer een duurzame voorsprong te creëren in het schap. Maar dan wel op de eigen Kruidvat manier!

Zintuigen en emoties

Chocolade heeft een heel eigen belevingswereld. Van eerste hulp bij liefdesverdriet tot geluksstofjes als ingrediënt, van een moment voor jezelf tot culinaire belevenis. De uitdaging was de juiste snaar te raken met een eigen, onderscheidend gezicht. En dat is wel even een puzzel - maar van zulke uitdagingen komen wij helemaal tot leven!

Het schap op zijn kop

Chocolade heeft de laatste jaren veel nieuwe invloeden gekend. Nieuwe merken hebben de categorie een flinke impuls gegeven: melk in blauw en puur in rood zijn passé en bijzondere smaken zijn heel gewoon geworden. Zeezout, koffie of knetter in je chocola? Niets is te gek! Op het schap voeren de sympathieke tongue-in-cheek designs de boventoon, naast de wat serieuzere Zwitserse collega’s.

Dus wat doe je dan?

Een nieuw merk

Kruidvat introduceerde met Choquise een nieuw merk en liet exclusief repen ontwikkelen. Dat gaf de ruimte om echt iets bijzonders neer te zetten en veel vertrouwen te winnen bij de consument. Toen onze designers de exotische smaken proefden, ervoeren zij allerlei verschillende emoties. Wat een smaakexplosie! Het concept is daardoor uitgesproken geworden en (uiteraard) uniek in de categorie. Wij kozen voor beleving rondom de oorsprong van cacao.

Botanisch en grafisch

Om die exotische herkomst en de verfijnde smaak van Choquise eer aan te doen, haalden we onze inspiratie uit eeuwenoude botanische tekeningen en tropische dessins. Om het design helemaal naar nu te halen, brachten we die samen met robuuste grafische patronen. Wat een mooi spanningsveld! De designs doen bijna modisch aan. Als haute couture die de culinaire beleving van de chocolade naar een hoger niveau tilt. Pure poëzie!

Kortom

Het eigen merk met een onderscheidend design triggert op het schap al de emoties en creëert een hele nieuwe look. Kruidvat laat met deze verpakking zien dat het een eigen koers vaart en drukt echt een stempel voor duurzame groei in de wondere wereld van chocolade.

Ik zou het doen! Pijl

Neem contact op

Is jouw merk ook toe aan een impactvolle product restyling? Of wil je gewoon even sparren? Pieter en Tessa helpen je graag! Neem gerust even contact op.

Meer cases