Brand Identity

Een verpakking is voor veel merken de belangrijkste visualisatie. Maar het is niet de enige uiting van een visuele identiteit, natuurlijk.

Brand design

Verpakkingen ontwerpen is daarom niet het enige dat we doen. Soms denken we mee over de juiste naam, het logo of nemen we zelfs het hele brand design onder de loep. Het doel is altijd om het merkverhaal scherper te krijgen en vervolgens nóg beter over de bühne te brengen.

Designfilosofie

Een goeie designfilosofie kan een merk echt een impuls geven – of dat nu Private Label is, Private Brand, een A-merk of een heel nieuw merk. Zeker in het geval van hele productlijnen of veel verschillende categorieën, loont het om gedegen werk te maken van de achterliggende gedachten van het merk en die door te vertalen in alle designelementen. Daarbij houden we ons dan niet aan een strak grid met harde regels; we ontwikkelen juist een aantal zachte(re) factoren waar de designs altijd aan voldoen. Zo ontstaat samenhang en een heel duidelijk merkbeeld.

Geïntegreerde communicatie

Bij designelementen kun je denken aan structuur, typografie, kleurgebruik, beeldgebruik, fotografie, tone of voice. Maar we denken ook graag mee over communicatieconcepten, pop-up stores, content campagnes, internal branding of events, zodat alle brand content goed geïntegreerd is. Zo vertel je een eenduidig verhaal en voelt de consument heel goed waar jouw merk over gaat.

Lekker sparren!

Brand identity design begint daarom niet achter de Mac, maar in sparring met jou als opdrachtgever. Samen lopen we ons positioneringsproces door om helemaal helder te krijgen waar een merk nu echt voor staat en wat het nodig heeft. Zo bouwen we samen vanuit designoogpunt aan een sterk merk. Wij hebben er alvast zin in!

Ik zou het doen! Pijl

Neem contact op

Is jouw merk ook toe aan een impactvolle product restyling? Of wil je gewoon even sparren? Pieter en Tessa helpen je graag! Neem gerust even contact op.