Wij verrassen je steeds weer met opvallend goed verpakkingsontwerp. Door net even anders anders te denken en te doen. We betrekken je vroeg in het creatieve proces en je hebt direct contact met de makers. Of de planners. Daar wordt het werk namelijk beter van, het proces sneller en de samenwerking lekker soepel.
Vertel je ons wie je bent en wat je nodig hebt. Wat is je uitdaging, het merk, de markt, de context, het doel? We maken kennis met elkaar, vragen je het hemd van het lijf (niet letterlijk hoor) en komen achter het waarom van de briefing.
We vatten alles wat we weten samen in een debrief. Zitten we helemaal op één lijn en zijn de uitgangspunten helder? Mooi! Verder krijg je natuurlijk het budget, het proces en de timeline inzichtelijk. Zo weet je precies waar je aan toe bent.
Om een sterk merk en design te bouwen, zijn heldere designdoelen en een uniek merkverhaal nodig. Die verwoorden we in een prikkelend manifest. Het maakt alle partijen duidelijk: hier gaan we voor en zó willen we er komen. Je krijgt er helemaal zin in!
Aan de hand van het manifest ontwikkelen onze designers verrassende conceptrichtingen. Met ruwe handschetsen en moodboards maken ze die visueel. We gaan soms best wild en laten je alles zien. Alles? Ja hoor! Dat durven we. Sterker nog, daar geloven we heilig in.
We gaan de designs uitwerken: nu wordt het echt mooi. Joepie! Voor elke gekozen conceptrichting ontwerpen we enkele facings, zodat je kan zien hoe de familie vormgegeven wordt. Na rijp beraad ga je een keuze maken: welk design gaat het worden? (tromgeroffel!)
In deze fase komt de verpakking echt tot leven: er komt een design rondom en de fotografie en illustraties worden gemaakt. Verder kun je hier de vertaling naar verschillende varianten en verpakkingsvormen in de reeks verwachten. Leuk!
Nu begint het echte werk! Onze DTP-afdeling gaat aan de slag met master artworks. Die worden helemaal voorbereid om te drukken. 'Gebrummeld', noemen we dat. We maken alleen een paar uiteenlopende varianten en die worden de basis van alle andere artworks. Next!
Nu worden alle andere artworks tot in de puntjes uitgewerkt en door alle partijen grondig gecontroleerd. Net zolang tot ze helemaal perfect zijn, want voor minder doen we het niet. En dan: hup, naar de drukker ermee!