Een inspirerende designtaal
Je kent Euroma vast al: maker van zowel kruiden als specerijen, zowel puur als melanges. Blends die je uitdagen of je juist het leven makkelijk maken, in glas of blik. Euroma’s missie? Zorgen dat men meer plezier beleeft in de keuken. Of je nu een creatieve thuiskok bent, een expert of simpelweg iedere avond een gezonde maaltijd op tafel wil zetten voor je gezin. Het design van Euroma was een herkenbaar grid, ontstaan vanuit de huisstijl van het merk. Het was consistent en uniform doorgevoerd voor het hele assortiment, maar de verschillende productlijnen hebben wel degelijk verschillende kopersgroepen met ieder eigen behoeften. Daarnaast groeide het assortiment door de jaren heen uit tot een steeds uitgebreider palet aan producten én trok daarmee ook een steeds bredere doelgroep aan. Het was tijd om samen met Euroma op zoek te gaan naar een ultieme balans. Een inspirerende designtaal in plaats van een rigide grid, maar wel onmiskenbaar Euroma.
Daily Dinners
De beste wereldse favorieten in een handomdraai op tafel? Dan ga je voor de Daily Dinner melanges van Euroma. Gemak en convenience staan centraal voor deze lijn, wat vraagt om directe, laagdrempelige communicatie. Het gerecht staat op een begrijpelijke en eenvoudige manier centraal in de contrastrijke, witte focusvorm. De vrolijke illustraties, handmatige typografie en uitgesproken kleuren zorgen voor een toegankelijke, stralende reeks op het schap. Door een boodschappenlijstje en een QR naar het recept on-pack te zetten, stretchen we de ervaring van gemak, zelfs tot aan de keuken.
Essentials Top 10
Wist je dat je met slechts 10 kruiden en specerijen 90% van je maaltijden kunt maken? Euroma voorziet je met de Essentials Top 10 van een basispalet waarmee je zelf eindeloos kunt mengen. De designs lopen door op het schap en nodigen uit om de hele reeks op je kruidenrek te verzamelen. Hiervoor lieten we ons inspireren door kleurwaaiers, want met deze producten meng je smáken. Vanuit die gedachte ontstond bij Brum het idee voor een échte kruidenwaaier, met recepten voor een aantal bekende mixen. We initieerden ook om een cadeaubox van deze reeks te ontwikkelen en bedachten voor zowel de waaier als de box een eigen constructie. Én die initiatieven werden werkelijkheid!
Jonnie Boer
Wat is nou een mooiere samenwerking dan die tussen een 3-sterren chef en een ster in specerijen en kruiden? Jonnie Boer ontdekte met passie zijn Original Spices voor je: authentiek en afkomstig uit alle windstreken, klaar om zelf mee te exploreren! De designs voor de Original Spices zijn nu écht Jonnie Boer branded geworden en kregen een verfijnder en verrassender design dan ooit tevoren. Zo kun je in de fijne lijnillustratie talloze subtiele verwijzingen naar hem vinden, zoals zijn Michelin sterren, de serre van zijn restaurant De Librije en de Sassenpoort in zijn thuisstad Zwolle. Zijn signatuur werd prominenter en de kleurcombinaties nóg gedurfder: een uitnodiging aan de creatieve thuiskok. Brum ontwikkelde, net als voor de Essentials Top 10, een bijpassende cadeaubox én nam de robuuste BBQ-lijn onder handen.
Resultaat
Het assortiment van Euroma kreeg een designtaal die het merk iconisch en herkenbaar houdt, maar ook vrijheid en ruimte creëert om iedere reeks op een eigen manier neer te zetten, passend bij de consumentenbehoefte. De verschillende lijnen vullen elkaar aan en vormen samen zowel inhoudelijk als visueel een compleet plaatje. Genieten!
Het team
Project management: Marc Terlien
Strategie: Pieter Steenaert
Design: Xander van Miltenburg, Sanne de Wit, Eva Verbeek
Artwork: Vijay Sardjoe, Nancy Prins