Menu

Case

Kordaat

om trots op te zijn

Expertises

Packaging brand design typografie

Tags

alcohol private brand

De briefing van Lidl was duidelijk: er was behoefte aan Echt Hollands Premium pilsener in de categorie. Gebrouwen in Nederland, vol trots gedronken door Nederlanders. Lidl voegt steeds meer lokale producten toe aan het assortiment en zet samen met Brum steeds vaker in op doordacht design. De wens was om dit keer echt uit te pakken en een hoogwaardig en opvallend merk neer te zetten. Een merk dat eigentijds is, maar tegelijk appelleert aan traditie en kwaliteit.

No-nonsense

Kordaat is het biermerk van de eigenzinnige, hardwerkende Nederlander geworden. Vanuit deze oer-Hollandse mentaliteit is dit merk ontwikkeld. Met onze onverschrokken vastberadenheid en no-nonsense mentaliteit is dit kleine landje met hard werken echt groot geworden. Zeg maar: zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder.

Design tot in de details

Kordaat vertelt een verhaal van daadkracht en trots. “En daar zijn overal elementen van terug te vinden in het design” beschrijft Xander van Miltenburg, een van de designers. Zijn collega Eva Verbeek beaamt dit: “De naam groot op de opvallende witte baan, de brouwer in het geïllustreerde beeldmerk, het handgemaakte lettertype, de vorm van het etiket, de kenmerkende oranje tint... Overal is over nagedacht. En al die elementen samen vertellen niet alleen het verhaal van het merk, ze werken ook bijzonder goed in het schap en in de campagne”.

Bijzonder project

Maaike Volders van Lidl vertelt: “Dit project met was vanaf het begin erg spannend: we wisten dat het een grote introductie zou worden, dus het moest écht goed zijn. We hebben met Brum veel richtingen onderzocht en heel goed nagedacht over de juiste uitstraling. Uiteindelijk hebben we een selectie uitvoerig bij consumenten getest. Kordaat kwam heel duidelijk als beste uit de bus”.

Grootse campagne

Designer Xander is trots: “Het nieuwe merk is door Lidl heel groot in de markt gezet; het hele land staat vol met abri’s en er is een commercial gemaakt. Dat is zo gaaf, dat maak je echt niet vaak mee”. De keuze om het merk te introduceren zonder Lidl als afzender, is een hele stoere - en een effectieve. “We gingen in drie maanden naar een naamsbekendheid van 75%. Dat is ongekend”.

Om trots op te zijn

Het Premium Pilsener wordt vol trots in Nederland gebrouwen. Het is een rijk en helder pilsener met die typische frisse Hollandse smaak. Van hoge kwaliteit en met de beste ingrediënten. Zo is Kordaat een trots, eigentijds, eigenzinnig en typisch Nederlands biermerk geworden. Om iedereen te belonen voor het harde werken en te proosten op ons mooie land.

No-nonsense

Kordaat is het biermerk van de eigenzinnige, hardwerkende Nederlander geworden. Vanuit deze oer-Hollandse mentaliteit is dit merk ontwikkeld. Met onze onverschrokken vastberadenheid en no-nonsense mentaliteit is dit kleine landje met hard werken echt groot geworden. Zeg maar: zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder.

Design tot in de details

Kordaat vertelt een verhaal van daadkracht en trots. “En daar zijn overal elementen van terug te vinden in het design” beschrijft Xander van Miltenburg, een van de designers. Zijn collega Eva Verbeek beaamt dit: “De naam groot op de opvallende witte baan, de brouwer in het geïllustreerde beeldmerk, het handgemaakte lettertype, de vorm van het etiket, de kenmerkende oranje tint... Overal is over nagedacht. En al die elementen samen vertellen niet alleen het verhaal van het merk, ze werken ook bijzonder goed in het schap en in de campagne”.

Bijzonder project

Maaike Volders van Lidl vertelt: “Dit project met was vanaf het begin erg spannend: we wisten dat het een grote introductie zou worden, dus het moest écht goed zijn. We hebben met Brum veel richtingen onderzocht en heel goed nagedacht over de juiste uitstraling. Uiteindelijk hebben we een selectie uitvoerig bij consumenten getest. Kordaat kwam heel duidelijk als beste uit de bus”.

Grootse campagne

Designer Xander is trots: “Het nieuwe merk is door Lidl heel groot in de markt gezet; het hele land staat vol met abri’s en er is een commercial gemaakt. Dat is zo gaaf, dat maak je echt niet vaak mee”. De keuze om het merk te introduceren zonder Lidl als afzender, is een hele stoere - en een effectieve. “We gingen in drie maanden naar een naamsbekendheid van 75%. Dat is ongekend”.

Om trots op te zijn

Het Premium Pilsener wordt vol trots in Nederland gebrouwen. Het is een rijk en helder pilsener met die typische frisse Hollandse smaak. Van hoge kwaliteit en met de beste ingrediënten. Zo is Kordaat een trots, eigentijds, eigenzinnig en typisch Nederlands biermerk geworden. Om iedereen te belonen voor het harde werken en te proosten op ons mooie land.

I'd go for it! Pijl

Get in touch

Is your brand ready for an impactful product restyling? Or would you prefer to simply discuss your ideas with us? Pieter and Tessa would love to help! Feel free to contact us.

Meer cases