en
Taal switcher Taal switcher
Menu

Case

Tasty As F*sh

Een 'off the hook' merk

Wat Brum en Tasty As F*sh met elkaar gemeen hebben? Dat we graag een positieve impact op de wereld maken.

De uitdaging

Benjamin en Zubin kwamen bij ons met een zelfverzekerd statement: “Wij hebben een gezonde, voedzame en lekkere plant-based vervanger voor tonijn, gemaakt van kikkererwten”. In tegenstelling tot veel visvervangers, is de vegan tuna van Tasty As F*sh rijk aan proteine en omega 3 en écht lekker. Alsof dat nog niet genoeg is, is Tasty As F*sh ook nog eens, zoals ze het zelf zeggen: “Impactful as f*ck” op onze planeet, ecosystemen en de mensen en dieren die erin leven. Aan Brum de uitdaging “to join the de-bait” en Tasty As F*sh te voorzien van een bold, eigenzinnig, tikkie rebels en vooral impactvolle visuele identiteit en packaging design.

De oplossing

In de merknaam wordt gespeeld met de spanning tussen de smaak van ‘vis’ en brutale rebellie: Tasty As F*sh! Het vormde de basis voor een sterk gedefinieerd merk karakter en inspirerende visuele identiteit. De beeldtaal van Tasty As F*sh bestaat uit een intrigerende, brutale combinatie tussen vertrouwen en verstoren. Zo voelen de blauwe kleurtinten en water cues vertrouwd binnen de viscategorie.

bestaat de visuele identiteit van het merk een levendige combinatie van bekende visuele codes uit de viscategorie versus brutale, intrigerende en vooral iconische visuele taal.

Met een psychedelisch ‘ripple effect’ als centerpiece, trekt

Update

Terwijl de puntjes op de spreekwoordelijke i gezet werden om de producten te finetunen, kregen we het nieuws dat er onvoldoende financiering was om het product af te maken en te lanceren. Een harde, teleurstellende realiteit die gepaard kan gaan met pionieren in productontwikkeling en het verkennen van de ongebaande paden. Maar: All progress begins with a brave decision. We zijn ontzettend trots op Benjamin, Zubin, het hele team dat aan het merk gewerkt heeft en het resultaat dat we in hebben mogen bouwen. We geloven dat het onwijs veel potentie had (en nog steeds hééft!) en dat er ruimte is om deze markt te verkennen, zeker op een eigen manier zoals Tasty As F*sh dat wilde doen. We hopen meer innovaties van Benjamin en Zubin te mogen zien in de toekomst!

Het team

Strategie: Lisa van Diemeren
Design: Lisa van Diemeren, Tessa Oudijn, Katrina Krieke
Artwork: Nancy Prins
Project Management: Anne van Eijk
Fotografie: Daan Verschuur
Beeldbewerking: Fred Rietveld
Foodstyling: Rens de Jonge

Get in touch

Is your brand ready for an impactful product restyling? Or would you prefer to simply discuss your ideas with us? Pieter and Tessa would love to help! Feel free to contact us.