Packaging design

Bij Brum draait het allemaal om het ontwerpen van verpakkingen. Want dat is voor de meeste merken de belangrijkste marketingtool.

Bij Brum draait het allemaal om het ontwerpen van verpakkingen. Want dat is voor de meeste merken de belangrijkste marketingtool. Meer dan 70% van alle aankoopbeslissingen worden in de winkel genomen. En dat in een fractie van een seconde. Heel belangrijk dus, maar ook heel leuk werk. Bovendien kennen wij alle drukprocessen en verpakkingstechnieken als de beste. Dus wat wij bedenken wordt ook echt mooi.

Hoe maak je nou een goed ontwerp?

Een verpakking moet aan drie voorwaarden voldoen:

  1. Het moet opvallen
  2. Helder vertellen wat er te vertellen is
  3. Ervoor zorgen dat je onthouden wordt

1. Opvallen

Opvallen is makkelijk: doe maar lekker gek. Maar de truc is om op een juiste manier op te vallen. Met een passende emotie. De balans tussen vertrouwen en verstoren is voor elke situatie anders. Soms kun je maar kleine evolutionaire stapjes nemen, soms kan je radicaal iets anders doen. Maar niet zomaar anders, wel in de goede richting. Die richting wordt bepaald door een goede analyse van wat de inhoud en het merk bijzonder maakt. En dat heeft ook te maken met punt twee:

2. Helder vertellen

Een consument is in staat om in tienden van een seconde een aankoopkeuze te maken. Dan moet zij (vaak is de klant koningin) wel een verpakking snel kunnen 'lezen'. Daarvoor moet je een goed bedenken wat je wil vertellen, in welke volgorde en op welke manier. Want communiceren is als gooien met ballen; als je vijf ballen achter elkaar gooit vang je ze wel, maar als je ze tegelijk gooit vang je er niet één.

3. Onthouden worden

Tenslotte moet je een verpakking zo bijzonder en eigen maken dat het naast opvallen ook herinneringswaarde geeft. Een goed concept met een verrassende twist. Dus niet doen wat de rest doet, maar op authentieke wijze outstanding zijn. Simpel toch? Wij puzzelen er graag op.

Ik zou het doen! Pijl

Neem contact op

Is jouw merk ook toe aan een impactvolle product restyling? Of wil je gewoon even sparren? Pieter en Tessa helpen je graag! Neem gerust even contact op.