Case

Kruidvat Baby

Te lief om te laten staan

Expertises

Packaging illustratie

Tags

private label baby

Als je verbinding wil maken met jonge ouders, zijn er twee belangrijke ingrediënten: vertedering en vertrouwen. Dit vrolijke design voor de Babyverzorgingslijn van Kruidvat heeft beide in zich en werkt daarom heel goed.

Een handgetekende dierenfamilie

De handgetekende diertjes hebben de hoofdrol op de verpakking. Ze vertellen subtiel het verhaal van elk individueel product en hoe het gebruikt moet worden. Mild, zacht en schattig, maar met karakter. Als je voor het schap staat, is het één vrolijke iconische dierenfamilie. Je zou ze bijna gaan verzamelen.

Ahhh wat lief!

De uitstraling is kwalitatief en wekt vertrouwen bij jonge ouders. En dat is belangrijk, want die willen het beste voor hun kindje. De verpakking roept nog een heel prettige emotie op: die van ‘ahhhh wat lief!’. De diertjes vragen er gewoon om meegenomen te worden naar huis. Ze zijn zelfs leuk genoeg om cadeau te doen.

Een mintgroen blok in het schap

De mintgroene kleurstelling van de verzorgingslijn geeft het schap echt een eigen gezicht. Door het contrast met het verder overwegend wit en geel schap, vormt het design een mooi blok. De illustraties zijn van veraf zichtbaar en raken je gewoon in je hart. Eenmaal dichtbij hebben de schattige diertjes een heel eigen karakter. Bijna net zo leuk als je eigen baby.

Opvallen en vertederen

Kortom, dit iconische design vertedert én valt op. De verpakkingen hebben daardoor echt stopping power. Bovendien heeft het de kwalitatieve uitstraling waar (de vrienden en familie van) ouders naar op zoek zijn. Dit design brengt alle babyproducten cross-category samen – van wattenstaafjes tot voeding, van speentjes tot shampoo. Shoppen maar!

Genomineerd!

Op 14 februari vond de jurering plaats van de NL Packaging Awards. Het deelnemersveld was erg sterk en van de 141 inzendingen kon de jury maar een beperkt aantal nomineren voor een Award. Kruidvat Baby zit erbij!
Hoera! Pijl
Ik zou het doen! Pijl

Neem contact op

Is jouw merk ook toe aan een impactvolle product restyling? Of wil je gewoon even sparren? Pieter en Tessa helpen je graag! Neem gerust even contact op.

Meer cases