Case

Thee waar je Ja tegen zegt

iDo, iDo!

Expertises

brand strategy Brand identity Packaging

Tags

houdbaar Biologisch A-merk

De wereld kan wel wat liefde gebruiken. Liefde en aandacht voor goede voeding. Liefde voor de mensen die ons van fantastische ingrediënten voorzien. En wij waren in staat om wat liefde te maken!

De opdracht

The Organic Flavour Company wilde een nieuw theemerk dat precies past bij de idealen van het bedrijf. Wij mochten de naam, identiteit en verpakkingsdesign maken. Het moest een eerlijk merk worden, zó opvallend en aantrekkelijk dat het een revolutie in de biologische theemarkt zou veroorzaken. Hoe we dat gedaan hebben? We brachten de consument en de dromen van het merk samen.

Echt goed

The Organic Flavour Company, opgericht in 1979, is pionier in biologische thee, kruiden en specerijen. Ze bouwden een transparante en eerlijke distributieketen, van boer tot consument. Het bedrijf is eigendom van idealisten die een eerlijke prijs bieden en streven naar langdurige betrokkenheid bij de boeren. De thee zelf bevat alleen biologische en pure ingrediënten; de meesten komen van kleinschalige biologische landbouw of gecontroleerde wildpluk.

De vragen

Er zijn veel biologische theemerken, maar er geen enkele is zo eerlijk als dit nieuw te maken merk. Een stoere uitspraak, maar echt waar. Dus: hoe verbeeld je de overtreffende trap van biologisch en eerlijkheid? Hoe kan het merk opvallen in de winkel? Welke merknaam, strategie en ontwerp kunnen het perfecte onderscheid maken om categorieleider te worden?

Do you care about our planet and equal opportunities for everyone? And therefor a healthy earth and happy people? I do!

Ik beloof het! Pijl

Een duidelijke propositie

Geven om onze planeet en gelijke kansen voor iedereen, en daarmee zorgen voor een ​​gezonde aarde en gelukkige mensen, is een duidelijke belofte. De merknaam I Do! is de positieve manier om de consument haast letterlijk te verbinden met de belofte van het merk: de liefde voor thee, het milieu en mensen - en het perfecte huwelijk van de ingrediënten.

Het design

Vanwege de puurheid zijn de ingrediënten zelf de helden. Ze worden verliefd op elkaar vanwege hun mooie match. Ze zijn op een naïeve manier geïllustreerd, wat uitdrukking geeft aan de oprechtheid van het merk. De handmatige typografie ondersteunt de illustratiestijl, zodat het één geheel wordt.

Eco-materialen

De materialen van de verpakking hebben zo min mogelijk impact op het milieu. Het Virgin FSC-papier is ongebleekt en zonder inktresten. Het theezakje en ook de folie om het doosje zijn biologisch afbreekbaar en zelfs het touwtje is gemaakt van biologisch katoen!

Landschap op het schap


Door het grote aandeel wit springt de verpakking er echt uit op het donkergekleurde theeschap. Wit is daarnaast een maagdelijke uitdrukking van onschuld. De kleurrijke heuvels maken de 14 smaken heel herkenbaar. De doosjes naast elkaar creëren zo een vrolijk landschap met krachtige impact.

Je wil gewoon alle smaken verzamelen op je aanrecht om de wereld je liefde te laten zien.

Yes you do!

Ik zou het doen! Pijl

Neem contact op

Is jouw merk ook toe aan een impactvolle product restyling? Of wil je gewoon even sparren? Pieter en Tessa helpen je graag! Neem gerust even contact op.

Meer cases