Maak van Kips weer Kips! Dat was de opdracht die wij kregen van het meeste bekende Hollandse leverworstmerk. Kips staat voor ‘ongecompliceerd lekker’. Maar het merk en de verpakkingen straalden dit niet meer uit. Kips wilde daarom terug naar de gezelligheid, spontaniteit en (h)eerlijkheid die mensen van oudsher van het merk gewend zijn. Maar ook klaar zijn voor de toekomst.
Doe maar gewoon
Kips, onderdeel van voedingsmiddelenconcern Zwanenberg Food Group, bestaat al ruim honderd jaar. Meneer en mevrouw Kips startten destijds in de Amsterdamse Jordaan hun slagerij. Een sterk merk dus dat met z’n tijd meegaat. Want hoewel het vooral bekend is om zijn leverworst die al sinds 1910 volgens familierecept gemaakt wordt, (en het vrolijke deuntje ‘Liever Kips leverworst dan gewone leverworst’!), breidde Kips z’n assortiment de laatste jaren uit met de segmenten vegan, mager en ‘snacks en borrel’. Zo is Kips er nog altijd voor iedereen die graag geniet van producten zonder poespas. Ook vegetarisch, zolang het maar lekker en echt genieten is. Met het redesign wilde Kips naast de bestaande kopersgroep tevens een jongere doelgroep aanspreken. Het nieuwe jasje moest er ook voor zorgen dat Kips in het winkelschap weer ouderwets opvalt.
Gezelligheid ken geen tijd
Daarom kozen wij voor aansprekende fotografie op de verpakkingen. Dit doet recht aan de smakelijkheid en versheid van de worsten, patés, balletjes en kipspiesjes. De koper krijgt hierdoor meer beleving bij de producten en het gevoel van echte kwaliteit. Ook de verschillen tussen de segmenten worden zo duidelijk zichtbaar. Het iconische logo gaven we een vriendelijke upgrade; met afgeronde hoeken en een herhalend patroon. De oplettende kijker ziet in dat repeterende patroon het slagerstouwtje, wat staat voor authentieke kwaliteit en versheid. Het kleurgebruik in het design en de witte baan op de verpakking zijn fris, jong en helemaal van nu. Door de mix van deze elementen springt Kips er weer uit in het schap. Een uitnodiging voor gezelligheid, elk moment van de dag!