en
Taal switcher Taal switcher
Menu

Case

Pop A Smile

Lorem ipsum bla bla

De uitdaging van Pop A Smile

De twee jonge ondernemers, Yandi en Charissa de Herdt begonnen een eigen popcorn brand waarbij ambacht, verbinden, eerlijk en een beetje eigenwijs zijn centraal staan. “Wij willen de Ben & Jerry’s van de popcorn worden,” aldus de meiden. Bij deze bescheiden quote hoort natuurlijk ook een bescheiden branding. Maar deze branding was er nog niet.

Hoe zet je de branding voor een nieuw product of merk neer, waarbij je de kernwaarden van het bedrijf als uitgangspunt neemt?

De oplossing

Focus op hetgeen wat de popcorn van Yuandi en Charissa zo uniek maakt én een nieuwe naam. Voor dat laatste kwam moeders met een goed idee: ‘Pop a smile’. Want iedereen bij elkaar brengen en een glimlach op gezichten toveren is belangrijk voor het merk.

Naast een nieuwe naam werden er ook verpakkingen, uitingen en een foodtruck met bijpassende items ontworpen. Voor de verpakkingen gebruikten we de volgende elementen:

Kraftpapier en een kijkraampje: de zussen maken de popcorn zelf en gebruiken hierbij alleen echte ingrediënten. Om dit te benadrukken is er gebruikt gemaakt van kraftpapier (= gevoel van ambacht) gecombineerd met bolt en fun kleurgebruik voor een mooi contrast. Door het transparante ‘raampje’ kun je de popcorn live bewonderen. De popcorn staat letterlijk centraal.

Kleuren en illustraties: elke smaak onderscheidt zich door zijn eigen kleuren, het kraftpapier brengt het geheel weer samen. De kleuren en stijl zijn vrolijk met een vleugje retro. Elke smaak heeft een eigen illustratie, die de ingrediënten van de betreffende smaak door middel van een comic achtige (illustratie)stijl laat zien.

Een glimlach: out of the box smaken én verpakkingen die je een glimlach bezorgen. De glimlach zit op meerdere manieren in de verpakking verwerkt: zo zie je de lach onder het logo en staat er een lachende mondhoek bij de letter P van Pop A Smile. Popcorn = fun. Je kunt er niet omheen!

Herkenbaar en multifunctioneel design: herkenbaarheid is belangrijk voor het merk, omdat de verpakkingen zowel voor de Retail als de foodtruck gebruikt gaan worden. Daarnaast kunnen de zakjes in de foodtruck direct gevuld worden met een vers product, maar lenen diezelfde zakjes zich ook goed voor verkoop in de retail/horeca.

De verpakking: een verrassend formaat

Popcorn is een bulkproduct. Je ziet vaak grote zakken en bakken popcorn voorbij komen: dé manier om zoveel mogelijk popcorn tot je te nemen. Heel fijn natuurlijk, maar Pop A Smile is een product om bewust van te genieten. Daarom werd er gekozen voor iets ongewoons in popcornland: kleine verpakkingen. Perfect voor het fijnproeven, ideaal om te delen en wellicht ook goed om jezelf in bescherming te nemen ;-)

Go for it! Pijl

Get in touch

Is your brand ready for an impactful product restyling? Or would you prefer to simply discuss your ideas with us? Pieter and Tessa would love to help! Feel free to contact us.