No added sugar. No sweeteners. No sh*t!
De uitdaging
Steeds meer consumenten worden zich er bewust van dat menig frisdrankje op het schap bol staat van de suiker. Ook de jongere doelgroep (Millennial en Gen-Z) is op zoek naar een gezonder, calorie-armer alternatief. Maar hoe maak je deze doelgroep duidelijk dat je product naast super lekker ook een bewuste, goede keuze is? D-Drinks betreedde een paar jaar geleden het retailschap met het merk SQWZ: frisdrankjes zonder toegevoegde suikers, geen zoetstoffen en geen onnodige ingrediënten. Kortom: geen rotzooi! Het merk werd nog niet optimaal opgepikt door de consument en het product had duidelijkere, visuele uitleg nodig die precies de juiste snaar kon raken. Met zijn receptuur bestaande uit bruisend water en écht fruitsap heeft het merk potentie om een ware verademing te zijn in het frisdrankschap. Aan Brum de uitdaging om de volledige potentie van SQWZ tot uiting te laten komen.
De oplossing
‘Knijp alles uit je naam wat erin zit!’. Dat is wat we D-Drinks adviseerden. We hebben dan ook het persen van het fruit verwerkt in een waterig en krachtig woordbeeld waarin het sap uit het fruit geperst wordt. De merknaam wordt zo op een herkenbare manier gevisualiseerd. SQWZ werd niet door iedere consument meteen begrepen en dus veranderden we de naam voegden we (naast het woordbeeld) een leesbaar Sqweez logo toe. De ‘Electric Blue’ merkkleur gecombineerd met zachte pasteltinten zorgen voor een samenspel tussen frisdrank- en gezondheidscues. De typografie is waterig, rond en sappig en de bold illustraties en contrasten maken het design fun en lekker. Een ongecompliceerd en eerlijk drankje met grote ambities!
Het resultaat
Naast packaging design en branding, vroeg deze case ook om duidelijke richting voor het laden en de toekomst ambities van het merk. Samen met D-Drinks bedachten we de pay-off, bogen we ons over de tone-of-voice, de beeldtaal en de visuele vertaling naar meerdere platforms en media. We legden dit vast in een inspirerend brandbook, waarmee iedereen die met het Sqweez merk in aanraking komt, dat kan doen vanuit het juiste gedachtegoed. Het eindresultaat is een merkidentiteit waarbij packaging design en communicatie naadloos op elkaar aansluiten en elkaar versterken. Het frisdrankschap is een superheld rijker!
Het team
Strategie: Lisa van Diemeren, Jon Sonneveld
Design: Jon Sonneveld
Artwork: Nancy Prins
Project management: Ramon Remkes