De ecologische schoonmaak categorie verandert snel. Consumenten worden bewuster en stappen sneller over op ecologische schoonmaakmiddelen. Om naast A-merken ook een betaalbaar alternatief aan het assortiment toe te voegen, ontstond de wens voor een nieuw, eigen merk. Een merk met emotie en een uniek karakter. Producten met aantrekkelijke geuren en veel beleving. Kortom: een extra reden om consumenten naar Ekoplaza te krijgen!
De uitdaging
De ecologische schoonmaak categorie verandert snel. Consumenten worden bewuster en stappen sneller over op ecologische schoonmaakmiddelen. Om naast A-merken ook een betaalbaar alternatief aan het assortiment toe te voegen, ontstond de wens voor een nieuw, eigen merk. Een merk met emotie en een uniek karakter. Producten met aantrekkelijke geuren en veel beleving. Kortom: een extra reden om consumenten naar Ekoplaza te krijgen!
De oplossing
Brum boog zich over een memorabel merkconcept: van naming tot merkverhaal, van design tot brand guidelines. En daar was ze: een moderne, natuurlijke schoonmaakhulp. Met de kracht van de natuur, is met haar alles in een handomdraai betoverend school en ruikt je huis weer heerlijk. Dat is de magie van The Good Witch!
Voor dit merk zochten we naar de perfecte balans tussen vertrouwen en verstoren. Een combinatie tussen bekende, vertrouwde categoriecodes en eigenzinnige, unieke brand assets. De witte flessen, donkergroene basis en sprankelende fotografie voelen onmiskenbaar aan als een betrouwbaar ecologisch schoonmaakmerk. De vrolijke illustraties, vriendelijke pasteltinten, maar vooral ook het merkconcept waarbij een heks centraal staat, zorgen voor een magisch totaalplaatje. Eentje waarbij sympathie, effectiviteit, functionaliteit emotie, geur en beleving allemaal samenkomen.
De beeldtaal van The Good Witch bestaat uit een dynamisch script logo, unieke wolkvormen voor iedere etiketvorm, sprankelende fotografie, silhouette illustraties van de toepassing, het keteltje, een funky combinatie van typografieën en de pay-off: Clean Green Magic! Door voor deze brand assets variabele, maar duidelijke toepassingen te bepalen, ontstaat er een dynamisch, maar eenduidig merkbeeld. Zo heeft het logo een aantal variabelen die ingezet worden voor verschillende media en lock-ups die uitstekend inzetbaar zijn voor verschillende communicatielagen!
Het resultaat
Ekoplaza is een krachtpatser van een eigen merk rijker! Sprankelend en impactvol voor op het schap, maar ook voor de planeet. Met The Good Witch wordt kiezen voor ecologisch schoonmaakmiddel niet alleen een bewúste keuze, maar ook de léukste keuze! Met een volledig assortiment aan packaging designs en een inspirerend, verhelderend brandbook kan Ekoplaza nu doorbouwen aan hun nieuwe, toonaangevende pareltje in hun schoonmaak categorie! Hoe we dat voor elkaar kregen? Dat is onze magie!
"We zijn heel blij met het resultaat. Het straalt écht uit wat we wilden."
- Ellen Nicolaes, Brand Manager Private Labels Udea
Het team
Strategie: Jon Sonneveld, Tessa Oudijn
Design: Sanne de Wit, Jon Sonneveld
Illustratie: Sanne de Wit
Artwork: Nancy Prins