nl
Taal switcher Taal switcher
Menu

Case

Autodrop

Het meest eigenzinnige snoepmerk

Expertises

Packaging illustratie logo design strategie

Tags

houdbaar suikerwerk A-merk

Vermaken en verrassen: laat dat maar aan ons over. Het was de vraag van Autodrop – de eigenwijze nar van het snoep-schap. Na een aantal jaar was het echt tijd om het merk opnieuw tot leven te brengen, onder andere door een nieuw verpakkingsdesign.

De uitdaging

Het leven mag wat meer gevierd worden, vindt Autodrop. Op de belangrijke momenten, maar ook gewoon doordeweeks. Autodrop haakt scherp aan op de fun-factor met een aparte en eigenzinnige stijl. Om gehoor te geven aan de impulsaankoop, moet de beslissing op basis van de verpakking heel snel te nemen zijn. En dat was nou net de leidraad van de restyle: knotsgek in één oogopslag. Tijd om het merk opnieuw tot leven te brengen!

Autodrop by Brum

De oplossing: knotsgekke fun-werelden

Een van de veranderingen die we hebben doorgevoerd is het logo. “We mochten er eigenlijk niet aankomen, maar het geeft het ontwerp en merk echt de impuls die het nodig had” vertelt designer Saskia. “Verder is voor elke dropvariant een nieuwe wereld geïllustreerd. Nick van Oosten heeft onze briefing heel goed vertaald naar te gekke illustraties – en dat bedoel ik letterlijk!”

Van tosti’s die uit een gebouw springen tot lachende octopussen: in de fun-werelden is niets te gek. Daartussen laveren de 3D autodropjes op kronkelende wegen die over de hele verpakking doorloopt. “Dat was nog een hele klus” vertelt Erik, senior DTPer. “Alle losse elementen moesten goed zichtbaar blijven en overal perfect op elkaar aansluiten. We hebben ook nog gezorgd dat de weg doorloopt over de verschillende varianten heen”.

Met dezelfde aandacht voor detail zijn overal kleine grapjes en wijsneuzigheden aan de verpakking toegevoegd – tot op de meest geheime plekjes. Het nieuwe Autodrop gaat daarmee terug naar de oorsprong van het iconische merk: met fun, vrolijkheid en een dikke knipoog. “Het is nóg meer Autodrop geworden dan het al was” aldus Tessa, mede-eigenaar en creative director van Brum. “Zonder herkenbaarheid te verliezen moest echt een slag gemaakt worden die het hart van het merk en vernieuwing deed samensmelten. En dat is goed gelukt, vinden we zelf”.

Autodrop by Brum

Het resultaat

En niet alleen wij zijn overtuigd: “Door de lagere betrokkenheid en loyaliteit van de consument bij het overvolle snoep-schap moet Autodrop er echt uitspringen – en dat doen we nu echt weer” legt marketingmanager Annemarie van Eenennaam uit. “Bovendien is niet alleen gewerkt aan de verpakking, Brum heeft ook meegedacht over de strategie, het aanscherpen van de positionering en de vertaling naar communicatie. Dat maakt dat alles nu gewoon heel goed klopt”.

Van voor tot achter verrassing en vermaak dus. Echt Autodrop, en echt Brum!

Het team

Strategie: Tessa Oudijn
Design:
Saskia Berting, Sanne de Wit
Artwork:
Vijay Sardjoe
Project management:
Ramon Remkes
Fotografie:
Daan Verschuur
Beeldbewerking:
Fred Rietveld
Illustratie:
Nick van Oosten

Neem contact op

Is jouw merk ook toe aan een impactvolle product restyling? Of wil je gewoon even sparren? Pieter en Tessa helpen je graag! Neem gerust even contact op.