Het thee merk Cleo’s heeft een prachtig verhaal om te vertellen: een verhaal waarbij duurzaamheid en gelijkheid centraal staan. Eentje die visueel nog niet voldoende verteld werd, onder andere op de verpakking. Tijd om daar iets aan te veranderen!
De uitdaging
Cleo’s missie? Time for equality! Op naar meer gelijkheid in de thee- en kruidenketen: iedereen een eerlijke prijs. Daarnaast streeft Cleo’s ernaar om meer bewustzijn te creëren bij theedrinkers, zodat zij bewustere aankoopkeuzes kunnen maken. Door hiervoor de nieuwe standaard te bepalen, hoopt Cleo’s andere theemerken te inspireren hun voorbeeld te volgen, op weg naar een duurzame, gelijkwaardige wereld. Zo’n verhaal visueel vertellen in het uitdagende, volle thee schap is de kunst. Daar is impact voor nodig! Kortom: Cleo’s heeft een prachtig verhaal en het is aan Brum om die visueel tot leven te laten komen!
De oplossing: sharing = caring
De strategische fundering van het Cleo’s merk was ijzersterk. Samen met Organic Flavour Company is die strategie voorzien van een uniek, inspirerend karakter. Die persoonlijkheid gecombineerd met de producteigenschappen komen samen in een human-centered, kleurrijke merkidentiteit:
- Mens en natuur centraal: veel natuurlijke elementen én iconische illustraties van de vrouwelijke plukkers: op de verpakking van Cleo’s staan mens en natuur centraal. Het menselijke element in zo’n grote rol is baanbrekend voor het thee schap.
- Merkherkenning en schap-impact: de armen op de verpakking symboliseren menselijke verbinding en zorgen voor een flinke dosis schapinpact door het contrast tussen de armen en het witte centrum. Daarnaast lopen de armen visueel door op het schap: hierdoor ontstaat één grote beweging. En dat valt op!
- Ruimte voor storytelling: de gehele verpakking ademt het verhaal van Cleo’s, in de vorm van illustraties én copy. Één van de belangrijkste zijdes van de verpakking – de achterkant – is volledig gewijd aan storytelling.
- Optimale smaakbeleving: smaak en ingrediënt krijgen een eigen podium! Zo houden de handen en de plukkers op de facing de ingrediënten vast: vers en eerlijk voor jou geplukt!
Illustraties
De prachtige illustraties op de verpakking komen van de perfecte illustrator voor deze klus: Sandy van Helden. Haar handmatige, vriendelijke signatuur was een perfecte match voor het Cleo’s merk. Dankzij haar illustraties krijgt het merk (letterlijk!) een gezicht, of eigenlijk: meerdere gezichten! Om het verhaal visueel zo accuraat mogelijk te vertellen, heeft Sandy de illustraties gebaseerd op écht beeldmateriaal van de plukkers, aangeleverd door Cleo’s!
Het resultaat
Je kunt niet om de verpakkingen van Cleo’s heen: de blokvorming dankzij de handen, het eclectische kleurpalet, de kleur- en tintcontrasten, het menselijke element… Net als met haar missie, zet Cleo’s design nu ook de toon voor haar markt met design. We hopen dat andere theemerken hun voorbeeld op het gebied van duurzaamheid en gelijkheid snel zullen volgen. Op weg naar een duurzame, gelijkwaardige wereld. Time for change!
Het team
Design: Saskia Berting, Eva Verbeek
Project management: Anne van Eijk
Artwork: Erik Balke, Vijay Sardjoe
Illustratie: Sandy van Helden