nl
Taal switcher Taal switcher
Menu

Case

Nederlands Openlucht museum

Want de mooiste verhalen ontstaan bij goed bier.

De uitdaging

In Arnhem kan je létterlijk door de geschiedenis van Nederland lopen. In het Nederlands Openluchtmuseum. vind je gebouwen, voorwerpen en verhalen van wel tweehonderd jaar oud. Maar ook herinneringen aan je eigen jeugd.

In het museum worden diverse ambachtelijke producten gemaakt, zoals de speciaalbieren van Brouwerij De Roskam.

Onlangs kreeg het museum een eigentijdse huisstijl. De bierflesjes waren daarom toe aan een flinke opfrisbeurt.

De oplossing

We wilden verder gaan dan de huisstijl toepassen en het type bier vertellen. Het Nederlands Openluchtmuseum heeft de overtuiging dat geschiedenis kan verbinden. Persoonlijke verhalen, gericht op het leven van alledag staan centraal. Hoe mooi is het als de biertjes ook onderdeel zijn van dat verhaal? Zo worden ze een verlengstuk van het museum. Leuk om cadeau te doen, maar ja – daar zijn ze bijna te lekker voor. Je kan ook zelf de verhalen nog eens rustig nalezen onder het genot van een schuimend glas.

Het resultaat

We hebben aan elk speciaalbier een passend object en verhaal uit het museum gekoppeld. Zo kozen we een intrigerende naam en creëerden we met Nick van Oosten een klassieke illustratie met een eigentijdse twist. Voorop de verpakking plaatsten we een jaartal en een aanzet naar de verwonderende anekdote achterop.

Natuurlijk wordt de biersoort, smaakomschrijving en alcoholpercentage ook goed weergegeven. En door het kleurengamma, de lettertypes en de illustraties van de huisstijl van het Nederland Openluchtmuseum te gebruiken is het ’t perfecte souvenir geworden.

Testimonial

Carola van der Woude, hoofd Marketing & Communicatie van het Nederlands Openluchtmuseum: “Een uniek museum dat ambachtelijk bier in eigen huis produceert, vraagt om een unieke brand. Dankzij BRUM is er iets bijzonders ontwikkeld, een design dat aansluit bij de verhalen uit het museum. We zijn erg blij met dit resultaat!”

Én... Dit design is niet onopgemerkt gebleven; we hebben er een Vertex Award mee gewonnen! Een prestigieuze wereldwijde erkenning voor packaging design van private brands.

Het team

Strategie: Pieter Steenaert
Design: Xander van Miltenburg
Artwork: Vijay Sardjoe
Copy writing: Pieter Steenaert
Project Management: Marc Terlien
Illustratie: Studio Nick van Oosten
Visuele identiteit: Diep Arnhem
Nederlands Openluchtmuseum: Vincent van der Kamp, Carola van der Woude

Neem contact op

Is jouw merk ook toe aan een impactvolle product restyling? Of wil je gewoon even sparren? Pieter en Tessa helpen je graag! Neem gerust even contact op.