nl
Taal switcher Taal switcher
Menu

Case

PetFoodie

De droom van iedere viervoeter.

De uitdaging

Al sinds 1989 levert Q-Petfood hondenvoer onder het merk Smuldier waar iedere viervoeter zijn neus bij aflikt. Een Nederlands merk met een unieke positie in de retail, grote naamsbekendheid en hoge klantloyaliteit. Nu, anno 2024, betreedt Q-Petfood ook de internationale markt, zodat nóg meer pet parents hun huisdier kunnen laten genieten van het heerlijke vers vlees assortiment. Met zijn Nederlandse naam, kan het Smuldier merk internationaal niet goed ingezet worden. Als het vaste designbureau van Q-Petfood werd Brum gebriefd om een compleet nieuw design te ontwikkelen voor het totale PetFoodie assortiment. PetFoodie mocht er uit komen te zien als een modern broertje of zusje van Smuldier, maar er werd ook gevraagd om dit te challengen. Wij zouden Brum niet zijn als we deze uitdaging niet aan zouden nemen.

De oplossing

We definieerden de positionering van Smuldier nog wat scherper om te onderzoeken hoe we de kern nog sterker on-pack konden uitdragen In een tweetal sparringsessies hebben we gezamenlijk de postionering van PetFoodie aangescherpt en maakten we een grotere stap. Eentje waarbij het smullen, neus aflikken, écht lekker en goed eten visueel nog meer centraal kwam te staan. Het kleurgebruik en de grafische vormentaal bleven dichtbij die van Smuldier, net als het fotografie concept. Fun fact: de dieren op de verpakkingen zijn met behulp van AI gegenereerd. Als echte dierenvrienden zorgden we er zo voor dat er geen “modelviervoeters” urenlang op de set hoeven te staan voor het gewenste resultaat. Het logo werd een vriendelijk, vrolijk script met een symbolisch tongetje erin verwerkt. Dat tongetje wordt visueel op iconische wijze herhaald in de fotografie van de honden, die hun snuit aflikken bij het dromen over PetFoodie. De ronde vorm van het oude design werd daarom ook omgetoverd tot een wolkje. Los van het packaging design bouwde Brum ook verder aan visuele brand assets tot aan de tone-of-voice, zodat er handvatten zijn waarmee het merk zich verder kan ontwikkelen.

Het resultaat

Het nieuwe PetFoodie merk werd geïntroduceerd op de Interzoo en kan de internationale markt gaan betreden! De beeldtaal werd iconisch, verhalend en helemaal van deze tijd. De fundering die we voor Petfoodie hebben gelegd, bood andere bureau’s handvatten om eigen merkuitingen te maken. De Interzoo beurs van 2024 was trouwens de ultieme deadline waar we naar toe werkten: daar kon de Europese markt kennis komen maken met het hele assortiment van wel 28 varianten. De Petfoodie stand in nieuwe stijl, ontwikkeld door Hokra, werd benoemd als één van de meest spraakmakende en opvallende stands en het nieuwe merk werd enorm positief ontvangen. Tijdens de beurs ontving Petfoodie veel mooie complimenten én goede inzichten voor de toekomst. Een toekomst-proof merk om trots op te zijn!

Het team

Design: Xander van Miltenburg, Sanne de Wit
Artwork:
Vijay Sardjoe
Project management: Marc Terlien
AI Fotografie en beeldbewerking: Francois Veraart
Product fotografie:
Studio_M
Mock-ups:
DENK

Neem contact op

Is jouw merk ook toe aan een impactvolle product restyling? Of wil je gewoon even sparren? Pieter en Tessa helpen je graag! Neem gerust even contact op.