Wat Brum en Tasty As F*sh met elkaar gemeen hebben? Dat we graag een positieve impact op de wereld maken.
De uitdaging
Benjamin en Zubin kwamen bij ons met een zelfverzekerd statement: “Wij hebben een gezonde, voedzame en lekkere plant-based vervanger voor tonijn, gemaakt van kikkererwten”. In tegenstelling tot veel visvervangers, is de vegan tuna van Tasty As F*sh rijk aan proteine en omega 3 en écht lekker. Alsof dat nog niet genoeg is, is Tasty As F*sh ook nog eens zoals ze het zelf zeggen, impactful as f*ck op onze planeet, ecosystemen en de mensen en dieren die erin leven. Aan Brum de uitdaging to join the de-bait en Tasty As F*sh te voorzien van een bold, eigenzinnig, tikkie rebels en vooral impactvolle visuele identiteit en packaging design.
De oplossing
In de merknaam wordt gespeeld met de spanning tussen de referentie naar vis en een gezonde portie brutaliteit: Tasty As F*sh! Het vormde de basis voor een sterk gedefinieerd merk karakter en inspirerende visuele identiteit. De beeldtaal van Tasty As F*sh bestaat uit een intrigerende, bold combinatie tussen vertrouwen en verstoren. Het gebruik van blauwtinten in het palet en visuele water cues zijn vertrouwd binnen de viscategorie. Maar met zijn psychedelische ‘ripple effect’ als centerpiece, bold & retro typografie, grainy texturen en symbolische details (heb je het surfende visje gespot?) maken Tasty As F*sh op een uitgesproken manier uniek.
Het resultaat
Het Tasty As F*sh merk werd een visueel pleidooi to let fish off the hook. Rauw, direct en vooral impactvol. Het design trekt je visueel in de verpakking en het assortiment werd een kleurrijk en smaakvol trio. De taal van Tasty As F*sh kwam bol te staan van gevatte oneliners, slimme visuele easter eggs, verfijnde details en eigenzinnige beeldelementen. Met alle brand assets die we mochten ontwikkelen, kon er verder gebouwd worden aan dit betekenisvolle merk. Van beursstands tot socials, van hoodies tot de website: het merk kwam tot leven op alle touchpoints!
Update
Terwijl de puntjes op de spreekwoordelijke i gezet werden om de producten te finetunen, kregen we het nieuws dat er onvoldoende financiering was om het product af te maken en te lanceren. Een harde, teleurstellende realiteit die gepaard kan gaan met pionieren in productontwikkeling en het verkennen van de ongebaande paden. Maar: All progress begins with a brave decision. We zijn ontzettend trots op Benjamin, Zubin, het hele team dat aan het merk gewerkt heeft en het resultaat dat we in hebben mogen bouwen. We geloven dat het onwijs veel potentie had (en nog steeds hééft!) en dat er ruimte is om deze markt te verkennen, zeker op een eigen manier zoals Tasty As F*sh dat wilde doen. We hopen meer innovaties van Benjamin en Zubin te mogen zien in de toekomst!
Het team
Strategie: Lisa van Diemeren
Design: Lisa van Diemeren, Katrina Krieke, Tessa Oudijn
Artwork: Nancy Prins
Project Management: Anne van Eijk
Fotografie: Daan Verschuur
Beeldbewerking: Fred Rietveld
Foodstyling: Rens de Jonge